Lediga jobb Petra Back HR AB i Ludvika

Se alla lediga jobb från Petra Back HR AB i Ludvika. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Ludvika som finns inom det yrket.

Koordinator/projektledare för fastighetsfrågor kopplat till miljö- och håll

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se En roll där du gör skillnad och får omväxlande arbetsuppgifter???? Som koordinator/projektledar... Visa mer
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se

En roll där du gör skillnad och får omväxlande arbetsuppgifter????

Som koordinator/projektledare hos oss på Ludvikahem kommer du besitta en strategisk och operativ roll där du arbetar tätt tillsammans med alla våra medarbetare och vår energicontroller gällande samtliga frågor kopplat till fastighet, miljö- och hållbarhet. Du kommer att projektleda miljöfrågorna och vara en stor del i Ludvikas hållbarhetsarbete. Här kommer du helt enkelt göra skillnad, på riktigt!

I våra fastighetsbolag, som ingår i Kommunkoncernen, kommer du att arbeta för ett hållbart Ludvika. Det gör du genom att utveckla och följa mål och strategier för fossilfri fordonsflotta, klimatsmart boende, hållbar avfallshantering, minskad användning av miljöfarliga ämnen, samt minskad klimatpåverkan. Här får du helt enkelt ansvara för både stort och smått inom hållbarhet!

Ihop med 186 andra allmännyttiga bostadsbolag är vi med i Sveriges allmännyttas klimatupprop, klimatinitiativet – och det projektet kommer bli en del av ditt uppdrag där du tillsammans driver projektet med vår energicontroller. För att både inspirera och involvera alla våra medarbetare i projektet, har gruppen Miljö- och Klimatsmart startats, som aktivt arbetar med våra uppsatta klimatmål. Den gruppen driver du och din kollega och ser till att de andra avdelningarna deltar och bidrar med det var och en kan påverka i vardagen.

Driftavdelningen - din plats hos oss

Idag är vi runt 140 medarbetare inom hela koncernen, varav 100 är på driftavdelningen och arbetar som bland annat fastighetsvärdar, drifttekniker och lokalvårdare. Många i personalen arbetar ute i verksamheten. På avdelningen där du har din arbetsplats är vi ett härligt gäng på ungefär 14 personer. Du kommer både vara ute i verksamheten samt inne på kontoret.

Är det du som kommer briljera i den här rollen?

Är du driven, kommunikativ och har erfarenhet från att leda projekt har du kommit en bra bit på väg för att bli vår nya koordinator/projektledare. Har du även en utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet är det meriterande. Har du inte det så behöver det inte vara ett hinder så länge du har ett driv i dessa frågor och rätt syn på hållbarhetsarbetet.

För att passa i rollen ser vi även att du är utåtriktad och trivs i sociala sammanhang då du kommer träffa många entreprenörer, hyresgäster och myndigheter. Du kan alltså vara säker på att du kommer få ett brett kontaktnät hos oss! Något annat som är en förutsättning för rollen är att du har ett B-körkort. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande till dig

Trygghet

Effektivitet

Affärsmässighet

Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss - vilket märks på många sätt i verksamheten.

Flexibel arbetsplats

Bor du en bit från kontoret, men känner att rollen skulle passa dig? Efter en tid när du har etablerat dig kan det finnas möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter hemifrån. Vi tycker att det är viktigt att du blir en i gänget och därför vill vi ha dig på plats 100% första tiden. Men längre fram kan en överenskommelse träffas om distansarbete del av tid, som då passar båda parter.

Stora utvecklingsmöjligheter

Hos oss finns stora möjligheter att växa likväl personligt som professionellt. Vi har många medarbetare som avancerat till en annan roll och fått bra utveckling.

En skön gemenskap

För oss är det viktigt med en hög trivsel, att ha roligt och hitta på saker. Bowling, julfester och gemensamma aktiviteter är exempel på sådant vi hittar på tillsammans!

Bra förmåner

Självklart har vi ordnat riktigt bra förmåner till alla våra medarbetare! Några exempel på förmåner du får hos oss är tillgång till vårt egna gym/relax/bastu, rikskort, flextid, timbank, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Om oss

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB ingår i en gemensam fastighetskoncern och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen. Tillsammans är vi över 140 medarbetare som förvaltar totalt c:a 455 000 m2 kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder.

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Vid eventuella frågor kontakta rekryteringskonsult Petra Back på 070-656 98 30. Ansökningar tas emot via www.petraback.se Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, skicka därav in ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-03-17. Visa mindre

Vi letar efter en Teamledare

Ansök    Okt 28    Petra Back HR AB    Teamledare
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt cirka 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder. Hållbarhet är ett viktigt ledord i allt vi gör och vi deltar i allmännyttans Klimatinitiativ. Vad säger du om frihet under ansvar och händelserika dagar? Ja tack, hoppas vi! Det får du nämligen som teamledare hos oss på ... Visa mer
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt cirka 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder. Hållbarhet är ett viktigt ledord i allt vi gör och vi deltar i allmännyttans Klimatinitiativ.

Vad säger du om frihet under ansvar och händelserika dagar?

Ja tack, hoppas vi! Det får du nämligen som teamledare hos oss på fastighetsbolagen. Här kommer du tillsammans med en kollega att teamleda 35 medarbetare samt ansvara för arbetsmiljö. Dessutom får du vara med och utveckla våra arbetssätt och sätta nya strukturer!

Är du nyfiken på vad mer dina varierande arbetsdagar kommer innehålla? Se hit!

• Resultat-, planerings- och lönesamtal
• Delta vid rekryteringar
• Leda arbetsplatsträffar inom avdelningen
• Ansvara för uppföljning och kvalitetskontroll av inre- och yttre skötsel


Du - en problemlösare som både gillar och har lätt för att knyta kontakter

Har du god personkännedom, ett strategiskt tänk och besitter en stor social kompetens? Då har du kommit en bra bit på vägen för att bli vår nya teamledare. Eftersom en viktig del i ditt arbete är att vara stödjande till dina kollegor i olika situationer så behöver du vara öppen och acceptera alla typer av människor - oavsett bakgrund och kultur. Dessutom är det viktigt att du har förmågan att få alla medarbetare att känna sig hörda och sedda.

Eftersom rollen som teamledare hos oss är väldigt social kan alla möjliga situationer uppkomma. Därför ser vi även att du är en vass problemlösare som är bra på att ta diskussioner och att stå för ditt ord!

Har du rätt erfarenhet?

För att passa som teamledare är dina personliga egenskaper som ledare oerhört viktiga, men vi ser gärna att du också har erfarenhet från fastighetsbranschen. Skulle du dessutom ha en byggnadsteknisk utbildning, en ledarutbildning eller intresse för byggnadsteknik så är det ett plus, men inget krav. I övrigt är du bra på både svenska och engelska och har ett b-körkort.

Vårt erbjudande till dig


Trygghet

Effektivitet

Affärsmässighet

Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss - vilket märks på många sätt i verksamheten.

Stora utvecklingsmöjligheter

Hos oss finns stora möjligheter att växa likväl personligt som professionellt. Vi har många medarbetare som avancerat till en annan roll och fått bra utveckling.

En skön gemenskap

För oss är det viktigt med en hög trivsel, att ha roligt och hitta på saker. Bowling, julfester och gemensamma resor är exempel på sådant vi hittar på tillsammans!

Bra förmåner

Självklart har vi ordnat riktigt bra förmåner till alla våra medarbetare! Några exempel på förmåner du får hos oss är tillgång till vårt egna gym/relax/bastu, rikskort, flextid, timbank, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Registrera din ansökan via www.petraback.se senast 2021-10-18. Mer information om tjänsten lämnas av Rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30. Visa mindre

Utemiljöstrateg

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se Är du trädgårdsutbildad, drivs av att ta ansvar och vill skapa en funktionell och säker utomhusm... Visa mer
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida www.ludvikakf.se eller www.ludvikahem.se

Är du trädgårdsutbildad, drivs av att ta ansvar och vill skapa en funktionell och säker utomhusmiljö? Ja, då kan du vara vår nya utemiljöstrateg. ????

Vi söker nu en medarbetare som driver och säkerställer en funktionell och säker utomhusmiljö i våra områden. Du kommer att skapa och ansvara för vår utomhusmiljöplan, det innebär att du har möjlighet att påverka vår utomhusmiljö till att både bli lättskött och attraktiv. I rollen ingår det även en viss projektledning kopplat till både våra markinstallationer på fastigheterna samt åtgärder för utemiljön. Du blir en viktig kugge i vårt arbetslag och får arbeta på en arbetsplats som har som mål att vara en av de attraktivaste arbetsgivarna i kommunen.

Arbetsuppgifter

• Ansvara för utveckling av utemiljön på bolagets fastigheter.
• Upprätta en strategi och underhållsplan för utemiljön inom fastighetskoncernen.
• Övergripande ansvar för fastighetskoncernens utemiljö – grönyta, hårdgjord yta inkl. lekplatser, parkeringar och utomhusbelysning.
• Kvalitetssäkra och kontrollera levererad tjänst.
• Följa upp, analysera, utreda och effektivisera verksamheten och entreprenörstjänster.
• Planera, projektleda och driva projekt inom området – lekplatser, skolor, p-platser, bostäder och utomhusbelysning.
• Planera och upprätthålla en säker och trygg miljö i bolagens områden.
• Vara fastighetskoncernens kontaktperson i frågor gällande all yttre miljö och säkerhet.
• Åtgärder på lekplatser. Prioritera och medverka till beslut om åtgärder.
• Projektleda mark och dräneringsarbeten.
• Uppdatera bolagen angående gällande lagar inom ansvarsområdet och följa dessa.


Vem är du?
Kommunikation är grunden för att lyckas, det är därmed viktigt att du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du är självgående och tar ansvar för ditt uppdrag, du strukturerar ditt arbetssätt och driver dina processer vidare. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer, fokuserar på kostnader och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du arbetar dagligen tillsammans med både kollegor och entreprenörer vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har trädgårdsutbildning från högskola/universitet, KY eller alternativ utbildning som vi bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav då du både kommer att arbeta ute på våra områden såväl som inne på vårt kontor. Det är meriterande om du har utbildning inom markanläggning för fastigheter.



Vårt erbjudande till dig


Trygghet

Effektivitet

Affärsmässighet

Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss - vilket märks på många sätt i verksamheten.

Stora utvecklingsmöjligheter

Hos oss finns stora möjligheter att växa likväl personligt som professionellt. Vi har många medarbetare som avancerat till en annan roll och fått bra utveckling.

En skön gemenskap

För oss är det viktigt med en hög trivsel, att ha roligt och hitta på saker. Bowling, julfester och gemensamma aktiviteter är exempel på sådant vi hittar på tillsammans!

Bra förmåner

Självklart har vi ordnat riktigt bra förmåner till alla våra medarbetare! Några exempel på förmåner du får hos oss är tillgång till vårt egna gym/relax/bastu, rikskort, flextid, timbank, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Om oss

Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB ingår i en gemensam fastighetskoncern och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen. Tillsammans är vi över 140 medarbetare som förvaltar totalt c:a 455 000 m2 kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder.

Vill du utvecklas tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Registrera din ansökan via www.petraback.se senast 2022-08-21. Mer information om tjänsten lämnas av Rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30. Visa mindre