Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Ludvika

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Ludvika. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ludvika som finns hos arbetsgivaren.

Eventpersonal till butiksevent i Ludvika

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Ludvika för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Ludvika för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Ludvika" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikatör

Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt. Arbetsplatsen Hej nummer fyra! Vi är så glada att vi hittade d... Visa mer
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.

Arbetsplatsen
Hej nummer fyra! Vi är så glada att vi hittade dig. Varmt välkommen!

Låt oss berätta lite om oss; dina nya kollegor. Vi är tre kommunikatörer som skojar med varandra, stöttar när det behövs och vågar säga vad vi tycker. Gemensamt har vi att vi verkligen gillar vårt jobb! Det går ut på att serva alla de människor som tillsammans utgör Ludvika kommun – våra kommuninvånare, företagare, besökare och alla andra som är intresserade av vad som händer här. Vi ger dem små glimtar av allt det bra, nödvändiga, eftertraktade och fascinerande som händer här (men också det som vi kan och vill bli bättre på).

Arbetsuppgifter
Vi tre har delvis olika arbetsuppgifter. En av oss kan allt om webbstrategier, en annan om grafisk produktion och den tredje skrev den här annonsen.

Du är nummer fyra! Vi behöver dig, eftersom du kan skriva och fotografera obehindrat, vet hur man handskas med publicering på sociala medier, är ett pålitligt bollplank för tjänstemän och politiker i kontakten med medier, bidrar med språkhjälp och har is i magen när det hettar till (alltså det vi kallar för kriskommunikation).

Kvalifikationer
Du har en utbildning inom kommunikation, journalistik, eller något likvärdigt. Tidigare arbete som kommunikatör eller journalist är meriterande. Vi blir glada om du har erfarenhet av att hantera en kamera, kan komponera en kortare film och har erfarenhet av politiskt styrda organisationer. Om vi har riktig tur har du jobbat med kriskommunikation och har god lokalkännedom om Ludvika kommun.

Vi gillar att du är självgående, tar egna initiativ och inte rullar tummarna i väntan på att något ska falla ner i ditt knä. Du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Du är serviceinriktad och tillmötesgående, med en vilja att hjälpa andra. Du har språklig analytisk förmåga, vilket gör att du förstår komplicerade underlag och kan skriva egna texter av hög kvalitet – som folk förstår. Det är ordning och reda på dig!

Framför allt ser vi till dina personliga egenskaper, att du är en positiv kraft och kompletterar oss som grupp på ett bra sätt.

Det här får du av oss!
Om vi får det av dig, så kan vi erbjuda något ganska fint tillbaka. Vad sägs om en fantastisk variation av arbetsuppgifter, kontakter med mängder av positiva och engagerade medarbetare runtom i vår organisation och en ganska stor frihet att jobba med allt detta?

Som anställd i Ludvika kommun får du också friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling, samt den trygghet det innebär att jobba inom en stor, kommunal organisation. Läs gärna mer på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

Ludvika kommun som plats erbjuder närhet till skiftande natur, hundratals aktiva föreningar, ett starkt och traditionsrikt kulturutbud och mängder av fritidsaktiviteter. Läs mer på ludvika.se/valkommen.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort: Ludvika.

Antal platser: 1.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2021. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Upplysningar                                          
Arbetsgivare:                                     

Laila Dufström                                                         
Biträdande kommundirektör                             
0240-866 84                                                             

Facklig företrädare:

Ki Eriksson
Vision Fackförbund
0240-866 16 Visa mindre

Kommunikatör till Ovako!

Är du en nyfiken och driven kommunikatör, redo att starta din karriär hos Ovako? Vi söker dig som är utåtriktad och trivs i en variationsrik roll med många kontaktytor. Låter det här som nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Ovako är ett företag som har stort fokus på hållbarhet, säkerhet och innovation. Du kanske inte har tänkt på det, men Ovakos högkvalitativa och slitstarka stål finns... Visa mer
Är du en nyfiken och driven kommunikatör, redo att starta din karriär hos Ovako? Vi söker dig som är utåtriktad och trivs i en variationsrik roll med många kontaktytor. Låter det här som nästa steg för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ovako är ett företag som har stort fokus på hållbarhet, säkerhet och innovation. Du kanske inte har tänkt på det, men Ovakos högkvalitativa och slitstarka stål finns överallt i samhället – i personbilar och lastbilar världen över, i plogbilen som röjer vägen om vintern, i vindkraftverket som ger förnybar energi, och i skivstången som bär vikterna på gymmet. Stålet finns där kraven på kvalitet och hållbarhet är som högst.

Ovako har en flera hundra år lång och stolt historia, där Ovakos kunskap och innovationer har varit – och alltid kommer att vara – en viktig del i samhället. För att nå målen och bli en världsledande ståltillverkare behöver Ovako de mest innovativa, ansvarsfulla och kunniga talangerna.

I rollen som kommunikatör blir du en del av Ovakos affärsområde som består av anläggningarna i Smedjebacken och Boxholm. Du ingår i HR-teamet om fyra personer och kommer att arbeta mot hela organisationen. Då detta är en ny befattning inom affärsområdet kommer du få möjlighet att påverka rollens utformning framåt. För dig som är en nyfiken och engagerad kommunikatör har du nu möjlighet att starta din karriär på ett av Europas modernaste stålverk, hos en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och månar om kontinuerlig kompetensutveckling. Placeringsort är Smedjebacken, resor till anläggningen i Boxholm kan förekomma någon gång per månad.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Ovako.

Du erbjuds


* En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
* Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
* Att få arbeta med din egen kompetensutveckling


ARBETSUPPGIFTER
Det övergripande syftet i rollen som kommunikatör är att arbeta med utvecklingen av Ovakos informations- och kommunikationsflöde, främst inom men även till viss del utom affärsområdet. Du arbetar för ledningsgrupperna och cheferna i Smedjebacken och Boxholm och tar självständigt fram kommunikationsmaterial som kan användas för att sprida de budskap som krävs för att öka engagemanget och delaktigheten inom organisationen. Under hösten startar ett koncernövergripande intranätsprojekt igång, där du kommer att ha en viktig roll i utformningen av den nya kommunikationsplattformen.

Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden:


* Övergripande ansvarig för affärsområdets intranät/kommunikationsplattform
* Ta fram skriftligt och visuellt informationsmaterial och dela dessa på utsedda interna och externa kanaler. Det innefattar att skriva texter, ta fotografier, bearbeta materialet digitalt eller förbereda för tryckning
* Uppdatera och skapa presentationer och annan visualiserad information
* Delta i koncernövergripande kommunikationsarbete samt i nätverk


VI SÖKER DIG SOM
- Är högskoleutbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap alternativt annan relevant inriktning, och/eller har arbetat i en liknande roll tidigare
- Har goda kunskaper i digitala verktyg, som t.ex. MS Visio, Photoshop och InDesign
- Är skicklig på att formulera texter av hög kvalitet
- Har B-körkort då resor mellan Smedjebacken och Boxholm förekommer
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då engelska är Ovakos koncernspråk

Det är meriterande om du har goda kunskaper i Sharepoint.



För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som trivs i en roll med många kontaktytor, du har ett genuint intresse för kommunikation och kommer gärna med egna initiativ och förslag på aktiviteter. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och du kommer att utvärderas på följande beteenden:


* Strukturerad
* Självgående
* Nätverkande
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: Kontorstider, flextid tillämpas
* Placering: Smedjebacken, med möjlighet att på sikt arbeta delvis på distans
* Personlighetstest ingår i processen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Stålet möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Ovakos hållbarhetsambition är hög, produktionen är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. De är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en medlem av Nippon Steel Corporation, en av världens största stålproducenter. Visa mindre